TEDx dupa caderea cortinei

Leave a comment

November 19, 2012 by fastmovingviews

Am fost la TEDx Bucharest!(http://www.ted.com/talks)

De data aceasta, am prins mai mult de 3 prezentari, cat apucasem sa vad la editia anterioara. Insa, desi pe fuga, prima mea intalnire cu TED nu se compara cu cea de-a doua care m-a dezamagit (poate ca aveam asteptari prea mari?). Incepand de la locatia nefericit aleasa (o cladire care aminteste de comunism si de lipsa libertatii de exprimare, in contrast puternic cu esenta conferintelor TED!), continuand cu prezentatorii si cu majoritatea speakerilor.

Vorbind despre prezentatori, este adevarat ca  Teo este greu de egalat. Pe Teo il stiti probabil de la Club ’99, mie una imi place fff mult in spectacolele de improvizatii. El a fost anul trecut singurul prezentator si s-a descurcat remarcabil. In acest an insa, am remarcat la succesorii sai o lipsa de spontaneitate si o mica urma de plictiseala sau oboseala spre final. In plus, mie personal imi displac foarte mult discursurile citite integral. Nu pot gusta o gluma citita de pe un block notes care vrea sa para spontana…

Despre ideile share-uite, nu pot spune ca nu au fost WOW multe dintre ele. Intr-adevar, sa operezi prin robot de la o distanta de mii de kilometri de pacient sau sa urmaresti evolutia gaurilor negre din univers de la birourile NASA sunt niste lucruri uimitoare care mai curata imaginea proasta a romanilor in lume. In schimb, nu avea ce cauta, din punctul meu de vedere, prezentarea platformei web de interconectare a unor centre logistice tocmai pe continentul american. Mi-a fost greu sa tin pasul cu toate explicatiile tehnice ale speakerului canadian, cat si sa inteleg ce relevanta aveau toate acelea pentru Romania. Cred ca ne-ar fi inspirat mai mult daca romanii ar fi fost reprezentati mai bine in mix-ul de speakeri la acest eveniment, tinand cont de lipsa noastra de mandrie nationala.

Apoi, discursurile speakerilor, in majoritateas cazurilor, mi s-au parut monotone din cauza lipsei de experienta in public speaking a acestor persoane.

La finalul evenimentului, m-am intors in sala goala pentru  cateva minute bune, contempland locatia si incercand sa rememorez concluziile care m-au inspirat cel mai mult. Vazand logo-ul Progresiv ruland pe plasma din dotarea TEDx, m-a incercat un sentiment puternic de mandrie pentru seria noastra de conferinte Inspiro:)

Leave a Reply

