Ministrul cu vorbe frumoase, companiile cu munca si cu rezultate

Leave a comment

October 26, 2012 by fastmovingviews

La conferinta pe retail organizata ieri de Mediafax am avut o noua confirmare a faptului ca mediul de business face, iar autoritatile doar vorbesc. Daniel Constantin, cel care la 33 de ani conduce ministerul agriculturii, a vorbit foarte frumos despre ce trebuie facut in agricultura astfel incat sa devina functional lantul producator-distribuitor in sectorul de legume si fructe. Insa nu a prezentat niciun proiect finalizat, cu rezultate palpabile, si nici vreun proiect concret pentru a schimba lucrurile in bine.

Subiectul crearii unor depozite mari de legume si fructe cu banii statului si al investiilor in sistemul de irigatii revine in discutie la fiecare inceput de campanie electorala. Apoi se asterne linistea si mediul de business isi vede de treaba, fie apeland la importuri masive (in mare parte din cazuri), fie incercand sa mai schimbe lucrurile prin investitii din propriile resurse.

Dupa speech-ul ministrului a venit randul speakerilor din retail, iar fiecare dintre cei trei a prezentat un proiect prin care s-a reusit listarea unor mici producatori romani in magazinele lor. CEO-ul Billa Romania, Sorana Georgia, a prezentat rezultatele proiectului “Ziua Recoltei” organizat in 13 supermarketuri din retea: 56 de tone de legume vandute in 10 zile. Gerardo Monzillo, managerul pe Business Consolidation la Metro Cash & Carry Romania, a prezentat programul “De-ale noastre” implementat anul acesta, prin care reteaua de magazine a intrat in contact cu 200 de fermieri romani si a investit propriile resurse intr-un centru de colectare a legumelor situat chiar in zona de productie, langa Calafat. Fermierii intrati in program au primit chiar si rasaduri de la Metro, pe langa asistenta in toate etapele productiei. In 2013, reteaua vrea sa creasca numarul de fermieri implicati in acest program la 300.

Al treilea speaker din retail, Nicolae Danciu, directorul dep. producatori locali la Real Hypermarket Romania, a prezentat proiectul targurilor regionale de achizitii dedicate exclusiv producatorilor romani. Dupa circa doi ani, reteaua are semnate peste 100 de contracte noi cu producatori locali de legume si fructe. In primele 4 zile de la listare, un soi de mere romanesti a intregistrat vanzari de 97 de tone in reteaua Real.

Prezentarile retailerilor fiind ultimele din programul conferintei, am plecat de la eveniment cu o stare de optimism. Uite ca totusi se poate face ceva in Romania…

Leave a comment